Karácsony

2023. december 25., hétfő

Minden évben eszembe jut a karácsony varázslata gyermekkoromból. A hideg téli napokba valami izgatottság, sejtelmesség költözött december közepétől. Mintha felgyorsult volna az idő és mindenki egyre jobban sietett. 

Tervezés, vásárlás, porral sűrűn bevont jelentéktelen külsejű kartondobozok kerültek le a szekrény tetejéről, bennük káprázatosan szép, sokszínű kincsekkel. Összegabalyodott fényfüzérek, ezüsttel bevont dió, színes papírral becsomagolt üres gyufásdobozok, pattogatott kukoricából készült füzér és az elmaradhatatlan szaloncukor színes kavalkádja egyre ünnepélyesebbé varázsolta a napokat. A zserbó, töltött káposzta, húsleves illata sajátos otthoni hangulatot teremtett ezekben a különleges napokban. Valami kivételesség hatotta át az időszakot. 

A karácsonyfa alatt szépen becsomagolt ajándékok csak ráadások voltak, nem a nap fénypontja. Évről évre tudtam, hogy mi lapul a díszesen megkötött bokréták alatt. Tudtam, mert korábban felkutattam a szekrényben lapuló nekem szánt ajándékot és mire szüleim becsomagolták, már legalább tízszer elolvastam. És mégis öröm járta át a szívem, amikor kibontottam a már ismerőssé vált mesekönyvet, mert tudtam, hogy milyen csodálatos utazást, élményt jelent és hogy még ezt a varázslatot számtalanszor átélhetem. A könyv mellett ott volt a történet magnókazettán is, amit szintén nagy élmény volt hallgatni. 

Sokáig őriztem a mesekönyveket, de néhány karácsony után olyan gyerekeknek adtam, akiknek nem jutott ajándék ezeken a napokon sem. Ezért nem csücsülnek a régi könyvek a polcomon és csak emlékeimben őrzöm a történeteket, a varázslatot, a csodát. 


A karácsony, a családi összetartozás, a szeretet és a történetek szívmelengető egyvelege örökké velem van. Valahányszor kinyitok egy könyvet ez az érzés járja át a lelkem.

Boldog karácsonyt kívánok mindenkinek!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések