Amikor a könyv megszólít

Izgatottan ébredtem ma reggel, hiszen hosszú szabadság után az első munkanap következik. Ilyenkor kicsit olvasok, könyves oldalakat nézegetek egy finom, forró kávé mellett. Több könyv olvasása is folyamatban van (nem egyszerre, csak felváltva olvasom őket), két irodalmi szakácskönyv és egy ifjúsági irodalom. Év elején fokozottan van jelen az érzés, hogy mindent egyszerre szeretnék elolvasni, három hét alatt megismerni minden művet a polcomról. Ismerem már az érzést, tudom, hogy néhány hét alatt megnyugszom.

De ebben a fokozott érzelmi állapotban valami történt e csendes, kissé meditatív időben. Forró kávém kortyolgatása közben elolvastam egy fejezetet Dragomán György: Adjuk meg a módját című irodalmi szakácskönyvéből és igazán jól esett, azonnal főzni támadt kedvem, de hajnalban az idő nem megfelelő erre a tevékenységre, így elvetettem az ötletet. A munkaasztalom mellett lévő polcra helyeztem fel a könyvet és a tekintetem a mögötte lévő kötetre tévedt és egy érzés elemi erővel vonzott felé. Erre szoktam azt mondani, hogy „megszólított”. A racionális eszemmel tudtam, hogy be kellene fejeznem aktuális olvasásaimat, mert annak az a rendje. De könyveket imádó szívem azonnal megvétózta, hiszen nem kötelező olvasmányok, nem feszít határidő, és igazán nem számít, mások mit gondolnak arról, ha ilyen intuitív módon (vagy össze-vissza) olvasok, legfeljebb néhányan összevonják rosszallóan a szemöldöküket a molyos oldalamat látva.  Nem gyötrődtem sokáig, levettem a polcról a könyvet, kikapcsoltam az internetet és a száguldó gondolataimat, majd elmerültem az első 32 oldalon.

Kovács Eszter: Köszi, jól – Jóga, mindfulness, meditáció és extra sült krumpli a jobb napokért. (Libertine Kiadó, 2022)

Számos jelölő cédula és teleírt jegyzetlap után tudom, helyes döntés volt engedni a kísértésnek. Már most sokat adtak Eszter gondolatai.

Megjegyzések

  1. Rendszeresen vetek pillantásokat a könyvespolcaimra a házban, ahogy jövök-megyek. Én is ismerem az érzést, amikor eluralkodik a melyiket válasszam, mert mindegyiket szeretném. :D Jó, hogy hallgattál a megérzésedre. (Kri_Anikó)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Így a legjobb olvasni szerintem. Amikor az aktuális érzésemhez választok könyvet.

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések