Imposztorszindrómában szenvedsz?

Sandi Mann: Miért érzem magam kevésnek? Küzdd le az imposztorszindrómát! (HVG Könyvek Kiadó, 2022)

Figyelemfelhívó cím, biztosan sokak tekintete megakad rajta, ahogy az enyém is. Nagyon tetszett a könyv kis mérete, tagoltsága, így rögtön megvásároltam. Természetesen élvezettem faltam az információkat, mert sok érdekességet olvastam a könyvben és a kiváló példákon keresztül teljesen érthető volt a téma.

Az imposztorszindróma amikor sikeres emberek csalónak, szélhámosnak tartják magukat és félnek a lelepleződéstől. Biztosan sokan hevesen bólogatnak e sorokat vagy épp a könyvet olvasva, ahogyan én is tettem. Ki ne gondolta volna már többször élete során, hogy az a szuper teljesítmény, vagy eredmény a szerencsének köszönhető?

 A kutatások szerint nőket és férfiakat is érint ez a probléma, bár sikeres nőkkel kapcsolatban merült fel először a fogalom. Természetesen a személyiségjegyek alapján több típus is elkülöníthető és a könyvben van egy teszt is, melyet izgalmas volt kitölteni, az eredmény pedig megmutatja, hogy melyik típusba tartozik az olvasó.

Nagyon fontos kérdés, hogy mi okozza a szindrómát. Természetesen a válasz erre nagyon összetett, de a könyv alaposan körüljárja a lehetséges okokat. Többek között az alacsony önbecsülés, a közösségi média hatása, generációs jellegzetességek, családi szokások is hozzájárulnak az imposztorszindróma kialakulásához.  

Kedvenc fejezetem az volt, amelyben a fiatalok helyzetét vizsgálja a téma tükrében és rámutat arra, hogy a tanulmányi és társas nyomás is hozzájárul az imposztorszindróma kialakulásához.

A szerző, aki pszichológus, pszichoterapeuta, tökéletesen összefoglalta az információkat, jól érthetően, élvezetesen adta át hétköznapi nyelven a lényeget.

Itt megvásárolható

BorítóPuha kötés
Méret130x196 mm
Megjelenés2022. 11. 22.
Terjedelem200 oldal
ISBN9789635652433

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések