Hangulatolvasás vagy a lélek gyógyítása?

2023. 11. 05. 

Több könyvet is olvasok párhuzamosan, melyek között regény és ismeretterjesztő irodalom is van. Reggel főleg az ismeretterjesztőket veszem elő, mert akkor friss vagyok, könnyen figyelek, este pedig a pihentető regényeket részesítem előnyben. De ha nem esik jól az olvasmány, egyszerűen félreteszem egy időre. Van, hogy két napra, van, hogy két hónapra.

Tegnap, vagyis szombat reggel úgy éreztem, hogy valami könnyű, kedves olvasmányra van szükségem, hogy a dolgos, fárasztó, aggódással teli hétköznapok terheit kipihenjem és feltöltsem a lelkem.  Azonnal felvillant egy borító az emlékeimben. Dee Ernst: Álmaim szállodája című könyvet vettem le a könyvespolcról és folytattam az olvasást. Folytattam, mert talán egy hónapja már belekezdtem, de akkor a hangulatom másfajta regény felé vitt és félretettem. Most pontosan azt kaptam, amit vártam, vagy talán kicsit többet is.

Dee Ernst: Álmaim szállodája (Central Könyvek, 2023)

Franciaország ódon hangulata lengi körbe a történetet, amelyben egy szálloda felújítása van a középpontban. Lucy egy szomorú esemény miatt kegyvesztetté vált az amerikai szállodaiparban, nem talál munkát, és a családja sem túlzottan támogató. Így kerül Franciaországba, ahol elvállalja, hogy felvirágoztat egy Hotel Paradis nevű helyet.

Békésen csordogáló kis történet ez, a lassan szépülő, csinosodó hotel mellett kibontakozik egy kései szerelem is. Felüdülés volt, hogy a főszereplők az ötvenes éveiknél járnak és így egész más volt a mű dinamikája is. A háború előtt még jól működő épület, mostanra elhanyagolt és több helyen sérült, de egy maroknyi ember él ott, akik mind különleges karakterek. Morcosak, mogorvák, vagy épp csak különcök, de valójában figyelnek egymásra, és egy apró kis közösséget alkotnak a maguk egyedi fájdalmával. Ezek az emberek tevékenyen részt vesznek a felújításban is és Lucy hamarosan otthon érzi magát, ahol a szíve és lelke is meggyógyul a hatalmas fájdalomból.

Nincsenek nagy meglepetések az írásban, mégis sokat adott. Az újrakezdés, a remény süt a sorokból, annak az üzenete, hogy a kemény munka megtérül, és a seb begyógyul. A hotelen és az emberekben is. A barátság, az elfogadás, az emberség regénye ez a könyv, ami romkom feliratot visel, de szerintem annál sokkal komolyabb, több.

Feltöltött, kisimított, megnyugtatott. A könyv szólított, vagy én hívtam segítségül, nem is fontos így utólag, a lényeg, hogy hatott.


  • Central Könyvek
  • 368 oldal
  • Kötés: kartonált
  • ISBN: 9789636142698
  • Nyelv: Magyar
  • Megjelenés éve: 2023
  • Fordító: Rózsás Dani

Itt megvásárolható

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések